Sidor

onsdag 2 februari 2011

Grattiskort till en kär vän


































Min kompis Carolina som tillhör de tygtokigas skara (liksom jag själv) fyller år snart. Då blev jag inspirerad att göra detta kort.

På sistone har jag kommit på att det är kul att göra lite mindre, stående kort. Då behövs inte mycket detaljer, men det blir ändå effektfullt. Här har jag stämplat Hero arts-torson från Sew artsy en gång på bakgrundspappret, sedan maskat själva torson och klistrat på en utklippt likadan som jag stämplat på ett bakgrundsstämplat mönsterpapper. (Krångligt att förklara!) Doily lace-stansen kom till användning ännu en gång och en spillbit band. Dekorationen i hörnet består av en ljusblå ros och en handgjord blomma sprayad med mist. Bakom blommorna syns olika sorters utstansade blad.

1 kommentar: