Sidor

onsdag 23 januari 2013

Fler av mina bidrag i Nyårsscrappen

Här kommer de resterande bidragen jag gjorde till Svensk Scrapbookings Nyårsscrap såhär lite i efterhand...
Utmaning nummer 5 Skål och Skumpa: "Se till att du är årets höjdpunkt under nyårsskålen! Låt i alla fall ditt glas sticka ut inför de andra gästerna. Utmaningen går ut på att altra och smycka ett champagneglas. Tema, form och färg väljer du fritt. (har du inget champagneglas att avvara funkar det lika bra med ett vinglas)."

Stjärnmotivet är stämplat med lim och sedan hällde jag på glitter ovanpå det. Hjärtat är utstansat ur kartong och sedan har jag haft på UTEE och perfect pearl pulver i guld. Stämplade i hjärtat medan det ännu var varmt för att få en reliefeffekt. Tagen är en stämpel från Forma Hantverk som jag embossat och glittrat lite extra med Inca Gold.
Utmaning nummer 6: "Altra en kalender för år 2013, alternativt gör en almanacka/kalender för det kommande året. Tema färg och form väljer du fritt."

Jag har försökt åstadkomma ett eget resistpapper, genom att färga in embossingfoldern med versa mark innan jag körde igenom pappret i min Big Shot. Därefter har jag färgat in pappret med olika kulörer av distress inks. Hjärtat är embossat med UTEE och i det har jag lagt små pärlor och glitter. Ovanpå det ett lager crackle accents. Även årtalet fick en glittertouch.
Utmaning  nummer 7: Möjligheter
"Vi vill att du skapar en art journalingsida med temat Möjligheter. Det kan t.ex. vara något som 2013 har att erbjuda, saker du gjort, ordet "möjligheter" i ett citat (andra språk är ok), eller något annat du själv kommer att tänka på. På din art journaling sida vill vi även att du använder dig av mixed media teknik."

Första gången jag testade denna teknik! Men jag gillar ju att spraya och använda masker och liknande kladd på mina kort och layouter,så varför inte? Pappret var däremot inte det bästa, det blir nog bättre med ett tjockare papper.  På stämpeln längst ned står det "Madame Fortune knows all". Passande stämpel för ett sådant här aster tycker jag!  De andra stämpeln är även den från Forma Hantverk.  

Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar