Sidor

måndag 6 juni 2011

Celebrate life!

Till detta somriga kort inspirerades jag av Bo Bunnys 6x6" block Ad lib Collection. Riktigt härliga färger och lekfulla mönster! Badande Tilda med badringen är en av mina Magnoliafavoriter och det var kul att få färglägga den i riktigt somriga kulörer. Jag använde copicpennorna och måste säga att detta sätt att måla känns verkligen beroendeframkallande. Jag har målat mycket när jag var yngre, men har haft ett lååångt uppehåll (förutom någon akvarell då och då), men nu känns det riktigt kul igen. Jag gillar speciellt penselspetsarna.

Här är då kortet som är min tolkning av juniskissen på Svensk Scrapbooking:
Den stora pionen är gjord efter denna utmärkta tutorial av Kim (Paperbabe). Den är baserad på 8 stycken blommor utstansade med Tim Holtz Tattered florals-die (den med de långa bladen). Slutligen sprejade jag den med lite mist för att få den lite skimrande. Den lilla blomman är den minsta sorten av Tattered florals-blommorna. Pyttefjärilen ovanför Tilda är klippt från en stansad bit papper med Martha Stewart Fjärilskantstans. Här är en närbild på stämpelmotivet:

Sommarhälsningar från ett varmt Göteborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar