Sidor

söndag 26 juni 2011

Nya kort

Jag tycker dessa nya stämplar från Magnolias sommarkit är så fina, roligt med ett litet annorlunda motiv. Jag färglade stämplarna med Copics i färgerna turkos-rosa-grönt och deltog därmed även i färgutmaningen på Svensk Scrapbookings midsommarcrop som avslutas idag. Det har varit jättekul att delta och även se vad mycket fint som alla andra har skapat!

Astronaut-Tilda har fått glossy accents på sin rymdhjälm, liksom fönstret på raketen. Flames i olika färger av stickles. Embossade texten och satte fast lite paljettstjärnor. Pappren är från Bo Bunny och Webster's pages.

Att alltid vara en smula barn...


Detta kort fick jag göra rätt så snabbt eftersom det var en del av kvällsutmaningen som pågick 18-23.59 i onsdags 22/6. Jag tänkte inte delta först, men fick ett infall och satte igång ändå runt halvtio-tiden :-) Klockan 23.50 ca skickade jag upp mitt bidrag! 
Utmaningen gick ut på att man skulle inspireras av denna annons:



Jag inspirerades av bilden på barnet och ordet lek, men även av flaggorna och dansen, där av flaggspelet och fjärilarna som dansar i vinden! Kransens runda form gav mig idén att beskära stämpelmotivet på detta sätt. Citatet "Att alltid vara en smula barn, det är att vara verkligt vuxen" är en gammal favorit som jag tycker är så tänkvärd!

Stämpeln är från Rachelle Anne Miller och färglagd med Copics såklart. Pappren är från Cosmo Crickets minipapperserie Togetherness. Jag satte fast utstansade fjärilar från både Nellie Snellen och Martha Stewart för att få en 3d-effekt. Den stora fjärilen kom till när jag lekte med lite mist och distresser för ett tag sen. Cirkeln med stämpeln är upphöjd en bit från resten av kortet men det syns dåligt på denna bild tyvärr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar