Sidor

söndag 29 april 2012

Färgstarkt

Den senaste tiden har jag lekt en hel de med Dylusions ink sprayer. Helt underbara klara och starka färger för mig som är så förtjust i sånt. De är lätta att spraya med och man kan använda sig av masker/ schabloner och vatten för att få kul effekter. Nu har jag ganska många pappersbitar som ligger och då är det klart jag måste använda några till kort. Pappret på vänster sida har jag alltså gjort själv. Stämpeln är från Gorjuss Girl färglagd med Copics.

Något annat som jag också gjort mycket av sista tiden är att dekorera kapsyler som blivit över. Jag stämplar "Bottle cap inchies" från Inkadinkado som jag sedan klipper ut och limmar fast. Glossy accents ovanpå och sen är det bara att vänta på att de ska torka. Rosorna är gjorda med en Marianne Designs die. En liten spillbit tyll fick också plats. Sist av allt små daggdroppar. Det blir en kul effekt mot pappret tycker jag.
Inspiration till kortets upplägg fick jag av april månads kortskiss på Svensk Scrapbooking.


Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar