Sidor

söndag 8 april 2012

Påskägg till vår treåring

 Eftersom vår 3-åring nu haft sin godispremiär och tagit till sig rutinen med lördagsgodis (hon frågar ofta om det är lördag numera...) så var det väl dags för mamma att göra ett påskägg till henne också.

Ägget är av stående modell. Kul tycker jag, de liggane brukar dessutom vara svåra att stänga ordentligt. Jag köpte det helt omålat och grundade det först med gesso, sedan använde jag decoupageteknik för att klä in det med två sorters färgglada silkespapper från Pink Paislee (som jag hittade i en realåda på Göteborgsmässan).

Sedan var jag villrådig över hur jag skulle få dit stämpelmotiven på bästa sätt. Stämpla på silkespapper funkade inte så bra visade det sig. Antingen smetade stämpelfärgen ut sig eller så syntes inte copicsfärgerna så bra som jag önskade. Det slutade med att jag använde mig av tunna papper avsedda för alkoholbaserade pennor (Mattons gula block). Egentligen inte ett papper jag föredrar (använder 4cc mest), men det var tunt nog att kunna fästa på det runda ägget på ett relativt snyggt sätt. Sedan lackade jag över alltihop. Dekorationerna blev lite rosa fjädrar och blommor. De söta påskhararna är från Stampin' up!

Ägget är med i Scraplagrets utmaning att inspireras av påsken.


Kul att ni tittade förbi och ha en bra fortsättning på påskhelgen!
Beatrice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar