.. med en kärleksmuffins! :-) Passar ju bra såhär i februari och Valentin-tider.
Motivet från Magnolia är målat med copicpennor och pearl maker. Eftersom jag är förtjust i runda kort för tillfället så fick det bli ett sånt, då kan man också bygga upp lager med olika runda dies, vilket är kul tycker jag. Med detta kort deltar jag i Hobbyworlds februaritävling: Valentintema med twist - något rosa och rött skulle finnas med på kortet.
Kul att ni tittade förbi hos mig!
/ Beatrice.
Visar inlägg med etikett alla hjärtans dag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett alla hjärtans dag. Visa alla inlägg
onsdag 20 februari 2013
torsdag 14 februari 2013
Kärlekskort till min älskling
Först hade jag tänkt ge min sambo detta rosa kort, men eftersom han inte är någon stor fan av rosa så tänkte jag om i sista sekund och igår kväll skapade jag detta kort istället.
Bakgrunden är gjord med distress stain ovanpå ett Tim Holtz kraft resist-papper. Ovanpå det har jag använt en av de nya fina Crafter´s Workshop stencilerna, Quatrefoil. Det är ett mönster som jag är tokförtjust i! Så det är jättekul att det kommit som mask nu också tycker jag. Jag sprayade på masken denna gång, och pressade sedan den mot motivet, istället för att lägga masken över pappret. Jag använde mig av Heidi Swapps Color shine Gold Lamé.
Det utstansade chipboardhjärtat är embossat med olika glittriga pulver och UTEE för att få det tjockt och sedan Glossy accents ovanpå.
Pappersbiten har en rolig utmaning just nu där man ska skapa efter en bingorad. Jag valde rad nummer 5.
Nu önskar jag er alla en mysig alla hjärtans dag!
/ Beatrice.
Bakgrunden är gjord med distress stain ovanpå ett Tim Holtz kraft resist-papper. Ovanpå det har jag använt en av de nya fina Crafter´s Workshop stencilerna, Quatrefoil. Det är ett mönster som jag är tokförtjust i! Så det är jättekul att det kommit som mask nu också tycker jag. Jag sprayade på masken denna gång, och pressade sedan den mot motivet, istället för att lägga masken över pappret. Jag använde mig av Heidi Swapps Color shine Gold Lamé.
Det utstansade chipboardhjärtat är embossat med olika glittriga pulver och UTEE för att få det tjockt och sedan Glossy accents ovanpå.
Pappersbiten har en rolig utmaning just nu där man ska skapa efter en bingorad. Jag valde rad nummer 5.
Nu önskar jag er alla en mysig alla hjärtans dag!
/ Beatrice.
Etiketter:
alla hjärtans dag,
crafter's workshop,
kort,
UTEE,
utmaning
Kärlekskort med mistables bokstäver för Sirap i Paris
Detta kärlekskort som jag gjort bloggade jag om på Sirap i Paris blogg häromdagen.
Nu önskar jag er en härlig alla hjärtans dag!
/ Beatrice.
fredag 10 februari 2012
Alla hjärtans dag närmar sig...
Just nu går kortmakandet mest i kärlekens tecken som ni ser och just detta kort har jag gjort till någon som står mig mycket nära, men jag kommer inte avslöja vem än om h*n får för sig att kika in här. Det händer ju trots allt! ;-)
Kortet är gjort till Scrappa Loss februaritävling där temat var kärlek/nära och kära. Man skulle utgå från en skiss och de fanns ett krav om att använda sig av minst två knappar.
Jag beslutade mig för att göra ett knapphjärta och sydde även en ram och lite olika ränder på kortet.
Jag utgick från pappren först denna gång och färglade sedan motivet efter det. Annars gör jag oftast tvärt om. De härliga pappren kommer från My Mind's eye Lost & found 2: Sunshine. Stämpelmotivet är från Magnolias julkollektion 2011, men med tanke på hjärtgirlangen som hon bär så tycker jag det passar lika bra nu! Runt bilden har jag stämplat med två användbara stämplar från Stempelglede.
Banderollen pryds även den av en fin text från Magnolia. Sist men inte minst körsbärsblommor och löv i färger som matchar kortet.
Kortet deltar även i dessa utmaningar:
The sisterhood of crafters - Valentine's projects
Kul att i tittade förbi!
/Beatrice
Kortet är gjort till Scrappa Loss februaritävling där temat var kärlek/nära och kära. Man skulle utgå från en skiss och de fanns ett krav om att använda sig av minst två knappar.
Jag beslutade mig för att göra ett knapphjärta och sydde även en ram och lite olika ränder på kortet.
Jag utgick från pappren först denna gång och färglade sedan motivet efter det. Annars gör jag oftast tvärt om. De härliga pappren kommer från My Mind's eye Lost & found 2: Sunshine. Stämpelmotivet är från Magnolias julkollektion 2011, men med tanke på hjärtgirlangen som hon bär så tycker jag det passar lika bra nu! Runt bilden har jag stämplat med två användbara stämplar från Stempelglede.
Banderollen pryds även den av en fin text från Magnolia. Sist men inte minst körsbärsblommor och löv i färger som matchar kortet.
Kortet deltar även i dessa utmaningar:
The sisterhood of crafters - Valentine's projects
Kul att i tittade förbi!
/Beatrice
Etiketter:
alla hjärtans dag,
copic,
kort,
Magnolia,
utmaningar
onsdag 8 februari 2012
Valentin-kort
Valentinkort där jag tillåtit mig själv att frossa i rosa färger, inspirerad av lilla Cupido från Magnolia och några av mina fina Tildablock (från Panduro). Pappret med text har jag gjort själv med hjälp av en fin textstämpel. Här kan ni se lite närbilder:
Texten på banderollen är också från Magnolia. Gillar korsstygnskänslan!
Härliga stora rosor är inte fel det heller!
Detta kort är med i februariutmaningen hos Mias mix med temat Alla hjärtans dag såklart.
Kul att ni tittade förbi!
Beatrice.
Texten på banderollen är också från Magnolia. Gillar korsstygnskänslan!
Härliga stora rosor är inte fel det heller!
Detta kort är med i februariutmaningen hos Mias mix med temat Alla hjärtans dag såklart.
Kul att ni tittade förbi!
Beatrice.
onsdag 27 juli 2011
Ett alla hjärtans dag kort, mitt i sommaren?
Japp, så är det. Fast jag gjorde det ju förstås i februari i år till min älskade sambo Ville. Men när jag satt och gick igenom våra digitalkort på datorn så fick jag se bilderna jag tog för att föreviga det, och kom på att jag inte skrivit något om det här förut. Så, därför ett Alla Hjärtans dag-kort mitt i varma juli! :-)
Papprena är blandade från min pappersmapp, men där är bla några tags från Graphic 45 som sticker ut. Stansat hjärta som jag fått någonstans ifrån och så en söt liten geisha från Hero arts. Det är en serie stämplar som jag verkligen gillar! De fina kärleksbiljetterna skrev jag ut från Cili in papers blogg, och de är gjorda av min scraptokiga granne Karin (vars blogg finns i min blogglista på sidan här, kika in där för hon gör så fina kort). Hon har också en son jämngammal med min dotter så vi brukar ses i lekparken! :-)
Papprena är blandade från min pappersmapp, men där är bla några tags från Graphic 45 som sticker ut. Stansat hjärta som jag fått någonstans ifrån och så en söt liten geisha från Hero arts. Det är en serie stämplar som jag verkligen gillar! De fina kärleksbiljetterna skrev jag ut från Cili in papers blogg, och de är gjorda av min scraptokiga granne Karin (vars blogg finns i min blogglista på sidan här, kika in där för hon gör så fina kort). Hon har också en son jämngammal med min dotter så vi brukar ses i lekparken! :-)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



