Sidor

Visar inlägg med etikett graphic 45. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett graphic 45. Visa alla inlägg

söndag 21 oktober 2012

3 kort av 1

Detta var en superkul utmaning i Scrapptorgets CC att skapa 3 kort i minskande storlek med bara ett cardstock och ett par mönsterpapper och lite dekorationer. Ganska lite material alltså, och såna utmaningar när man verkligen får tänka till, gillar jag skarpt! Jag bestämde mig för att använda en av mina favoritserier Graphic 45s Curtain Call. Jag gjorde mina kort i ett musik och danstema. Kände mig kanske lite inpirerad av denna härliga låt som jag lyssnat en del på på sistone: http://www.youtube.com/watch?v=MseZkIfPTIw&feature=related

Dessa var instruktionerna för utmaningen:

* Kort nr 1: Dela ditt cardstock på mitten och vik till ett 15×15 cm cs bas.
* Kort nr 2: Dela sedan den andra halvan vid 20 cm och vik ihop på mitten så att kortet mäter 10×15 cm.
* Kort nr 3: Dela sista biten på mitten och du har nu en 10×7,5 cm cs bas.
* Dekorera dina kortbaser på valfritt sätt med dina papper och dekosar!
Här följer närbilder på mina 3 kort.



Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.



fredag 6 juli 2012

Sommargrattis

Min systers man Robert fyller år mitt i sommaren och detta år fick han ett riktigt somrigt kort på sin födelsedag från oss. Det är papper från Graphic 45s härliga serie On the Boardwalk som har ett par år på nacken, men de känns ändå alltid aktuella på nåt sätt tycker jag.

Syrran och han har varit i New York ett par gånger, och Coney Island är ett ställe som de båda pratat om och som jag vet att de gillar. Därför var det extra kul att kunna knyta an till detta. Kapsyldekorationen har jag tillverkat själv med hjälp av en begagnad ölkapsyl, en stämpel och glossy acents. Lätt som en plätt och så blir det så fint! Stansade ut ett hål bakom gubbarna för att få lite mer liv i kortet.

Jag utgick från denna skiss från Svensk Scrapbookings Midsommarcrop:

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.

torsdag 24 maj 2012

Namngivningskrans till vår dotter


I helgen hade vi namngivningsfest för vår yngsta dotter som nu hunnit bli 7 månader. Tänk vad fort tiden går, kan knappt förstå det själv ibland. Vid vår äldsta dotters fest så hade vi en vattenspegel på bordet - en stor skål fylld med vatten och där i blommor och ljus som flöt omkring tillsammans. Nu är vår äldsta dotter 3½ år snart och gillar mycket det där med att plaska med vatten, så denna idé kändes inte som ett bra alternativ denna gång... ;-)

Då fick mamma vara lite kreativ och komma på något annat, och det blev en blomsterkrans av pappersblommor. Den låg på ett fat på bordet under festen, men den kan ockå hänga på väggen i hennes rum som ett minne (när hon blir stor nog att få ett rum). Kransen är också med i Scraplagrets utmaning denna månad: inspireras av naturen och våren med massor av grönska. :-)

 Jag fick åter chansen att använda en av de underbara stämplarna från Graphic 45 senaste serie med babytema. Så fina stämplar! Det roliga var också att stämpelns datum var 11 augusti, och vår dotter föddes den 11 oktober, så jag bestämde mig för at maska bort aug och skev dit okt istället.
Alla blommorna, bladen och banderollen är fästa med smältlim, såklart! :-)
Bladen är gjorda med en Nellie Snellen stans som också embossar och därefter färgade jag in kanterna med distress ink. Alfabetet är Quickutz Harvest.
Stommen på kransen är av frigolit, men sedan har jag klätt in den med tyg som blivit över efter en sjal jag gjorde för ett par år sedan till ett bröllop. Ett riktigt skirt och vackert tyg är det. Ovanpå det organzaband som lindats kring kransen. Jag fäste lite pärlspray också som en effekt under blomlagren.
En söt charm med en födelseplakett fick komma med på ett hörn.

Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice.

lördag 14 april 2012

Examenskort

Min kompis Hanna har precis blivit klar med sin examen och detta är kortet hon fick av oss. Det är också med i fjäderutmaningen i Påskparaden.

Jag använde mig av Graphic 45s härliga papper Curtain Call som har en hel del fjädrar som motiv. Stilen på dessa papper passar också min kompis perfekt! Mitt på kortet sitter en bård som jag fått till genom att stansa ut dubbelt med  Martha Stewarts Daisy Fan stans. Insidan på kortet dekorerades också med papper ur samma Graphic 45 serie.
Kul att ni tittade förbi!
/Beatrice

söndag 8 april 2012

En liten tjej

Ett par kompisar har just blivit föräldrar till en liten flicka och detta är kortet de ska få av oss. Jag blev inspirerad av färgutmaningen i Svensk Scrapbookings påskparad-crop:


"Naturligtvis ska vi ha en utmaning där vi skapar ett kort i påskens färger. Vilka påskens färger är vet vi ju alla. Blått och skärt förstås. Blått som i Blåkulla och skärt som i skärtorsdag ska vårt kort bli. Andra färger får förekomma, dock sparsamt. Men gult är no no no. Inte ens i minsta detalj. Den som trodde att gult var påskens färg, trodde fel. Det nya gult är blått och skärt. Så det så!"


Blått och skärt på ett babykort passar ju perfekt eller hur? :-) Jag har använt mig av en sååå söt stämpel från Graphic 45s nya babyserie. Pappren tycker jag var sådär, men just detta stämpelset var underbart fint. Det kommer jag använd fler gånger. Förhoppningsvis även i minna döttrars album när jag scrappar deras babykort.

Kul att ni tittade förbi och ha en bra fortsättning på påskhelgen!
Beatrice.

lördag 30 april 2011

Grattiskort till en nybliven doktor

Ett stafflikort gjord till min vän Bertil som efter många års hårt slit just blivit färdig doktor. Papper jag använt mig av är framförallt Graphic 45´s Curtain call papper som jag tycker är så läckra. Bakgrundspappret har jag själv åstadkommit med hjälp av en Hero arts textstämpel. En annan favorit, skrivmaskinen, fick också vara med. Jag gjorde ett snitt mitt i så att jag kunde stoppa i ett papper så det blev lite tredimensionellt.

Kortet är även med i svensk scrapbookings temautmaning för april: annorlunda kortvikningar.
http://www.svenskscrapbooking.se/galleri/displayimage.php?album=1263&pid=18872#top_display_media