Sidor

söndag 26 februari 2012

Glitter och glam!

Melodifestivalen pågår ju för fullt och jag blev inspirerad att skapa något till Scrapbrukets februaritävling med just detta tema. Uppgiften var att inspireras av en svensk melodifestivallåt och jag såg genast chansen att få leka ordentligt med glittret och göra ett riktigt partykort! :-)

Låten jag inspirerades av är After Darks låt från 2004 "La Dolce Vita", en livsbejakande låt som också uppmanar till att njuta av livet här och nu. Och om ni tittar på detta klipp på you tube, så förstår ni säkert varför jag valde just Anya Superstar från The Greeting farm som motiv också.

Motivet är målat med copic pennor i dessa kulörer: E00, E02, YR20, YR23, E33, RV02, RV06, RV21, RV25, RV17, B02, B12, B05.

Det häftiga bakgrunspappret är från Theresa Collins och på det har jag fäst stjärnor som jag stansat ut i glanspapper med en liten stjärn-Quickutzdie.
 Solglasögonen fick ett lager glossy accents på sig och nitbältet blev uppiffat med stickles. Runt kanterna och i stjärnan här ovanför har jag embossat med en blandning av clear embossingpulver och Stampendous Silver halo mix glitter. Det glittrar verkligen urläckert! 
Whimsy stamps biljettstämplarna passade också in i temat tycker jag. 

 Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

2 kommentarer:

  1. Vilket läckert kort du har gjort!

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt glamourkort, passar så himla bra till låten...
    Lycka till !

    SvaraRadera