Sidor

söndag 14 april 2013

Kul med stämplar

Jag är ju väldigt förtjust i stämplar och kände att jag ville haka på denna roliga utmaning i You do´s påskcrop, #7 Have fun with stamps:

"Min första utmaning till er idag blir därför att ha riktigt roligt med stämplar. Tänk lite utanför lådan, vänd ut och in eller bak och fram på de stämplar ni har… Hur tänker du? Hur stämplar du? Har du något riktigt spännande tips eller kanske något helt självklart som blir effektfullt? "

Jag började med att göra en egen bakgrund med hjälp av post it-lappar, två små cirkelstansar, en hjärtstämpel från You do och så lite stämpelfärg så klart. Jag gjorde några hål i post it lappen och placerade sedan den över mitt papper och stämplade över den. Då fick jag hjärtan bara på de ställen där hålen fanns. 

Det stora hjärtat är gjort i rosafärgad UTEE som jag hällt i ett litet pepparkaksformshjärta, som jag placerat ovanpå en gummitextstämpel som jag färgat in med rosa stämpelfärg. (Det är viktigt att det är en gummistämpel man använder till detta, eftersom det tål värmen från UTEE:n.) 

Hjärtats vingar är gjorda av fjäderstämplar från You do som jag stämplat och klippt ut. Sedan satte jag fast jag dessa bakom hjärtat med hjälp av häftkuddar, så de står ut lite grand. Titeln är gjord med bokstavsstickers.

Kul att ni tittade förbi!
/ Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar