Sidor

fredag 12 april 2013

Vårutflykt


Det var ingen rolig syn när jag tittade ut genom fönstret i morse och såg att våren fått ett ovälkommet avbrott. Det låg ett blött täcke av snö överallt och det var riktigt kallt. Inget roligt aprilväder med andra ord. Annat var det för 4 år sedan då detta kort togs. Då var min äldsta dotter bara knappt 3 månader gammal och jag och en kompis satt med våra barn i lusthuset i Botaniska trädgården och fikade.

Till denna våriga LO utgick jag från denna fina skiss från Ateljé Lektyg & Hantverk och är med och tävlar hos dem. Man skulle utgå från skissen och inspieras av ett vårfoto:
 
Jag använde mig av nya härliga papper från My Mind's Eye, serien Collectable. Är verkligen en stor favorit just nu, så underbara färgkkombinationer och härligt tjocka papper. Som dekoration har jag satt fast chipboard hjärtan med resist pattern från Pink Paislee, som jag först mistat med Heidi Swapps Color Shine Tropicana Teal och Glimmer Mist i färgen Pink Taffy. Jag limmade också fast lite blommor också som jag stansat ut med en av mina favoritpunchar från Nellie Snellen ur lite spillbitar. På papprena runt fotot har jag använt en Martha Stewart kantstans som också är en favorit, Vintage Doily. Har faktiskt en extra sån som jag säljer. Kika i min till salu-flik på bloggen om du är intresserad.

Kul att du tittade förbi!
/ Beatrice.

1 kommentar:

  1. Underbart! Vilka glada färger. Bakgrundspappret är jättehärligt :)

    SvaraRadera