Sidor

torsdag 14 februari 2013

Kärlekskort till min älskling

Först hade jag tänkt ge min sambo detta rosa kort, men eftersom han inte är någon stor fan av rosa så tänkte jag om i sista sekund och igår kväll skapade jag detta kort istället.

Bakgrunden är gjord med distress stain ovanpå ett Tim Holtz kraft resist-papper. Ovanpå det har jag använt en av de nya fina Crafter´s Workshop stencilerna, Quatrefoil. Det är ett mönster som jag är tokförtjust i! Så det är jättekul att det kommit som mask nu också tycker jag. Jag sprayade på masken denna gång, och pressade sedan den mot motivet, istället för att lägga masken över pappret. Jag använde mig av Heidi Swapps Color shine Gold Lamé.

Det utstansade chipboardhjärtat är embossat med olika glittriga pulver och UTEE för att få det tjockt och sedan Glossy accents ovanpå.

Pappersbiten har en rolig utmaning just nu där man ska skapa efter en bingorad. Jag valde rad nummer 5.


Nu önskar jag er alla en mysig alla hjärtans dag!
/ Beatrice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar